sâmbătă, 17 mai 2014

Din nou, despre Festivalul International de Teatru de la Sibiu

sâmbătă, mai 17, 2014 Scris de Cristina , 2 comentarii
     Nu am nicio amintire legata de Festivalul International de Teatru de la Sibiu, nici de la fata locului, nici macar de la televizor, pentru ca nu mai practic acest sport de ceva timp.
     Totusi, de FITS am auzit din mediul online, de pe vremea cand Ruxa era community manager. Se intampla in 2011. Jurnalul ei de festival era atat de expresiv si instigator la facut bagaje, dar eu eram tot studenta si tot inradacinata in prioritati universitare. Atunci mi-am facut o idee cu ce se mananca cultura disecata in spectacole de teatru si dans si concerte sau manifestari stradale. Programul, atmosfera, dar mai ales oamenii si magia din jurul lor. Invidiam satisfactia celor prezenti si ma documentam despre numele si momentele care pareau cele mai atractive din festival, dar doar din anul urmator am incercat sa fiu parte din beneficiarii directi ai festivalului, profitand de oferta Cristinei Bazavancare cauta corespondent pentru relatari din Sibiu: Cultura face diferenta. Nu a fost sa fie.

     Am incercat si anul urmator, scriind de ce iubesc teatrul. De asemenea, fara succes.
     A fost, bineinteles, o dezamagire personala, ca orice prapastie cascata intre ce-ti doresti si ce obtii. Dar faptul ca nu am ajuns la Sibiu fizic nu m-a impiedicat sa nu ajung acolo cu ochii sufletului. Pentru ca, asa cum am spus la inceput, nu am amintiri directe de la FITS, doar proiectii vizuale si sufletesti, puse pe tava de oamenii frumosi pe care ii urmaresc, care au gustat ani la randul din festinul cultural: Anne Marie, Claudia, Oltea, Adrian, Hoinaru. Si or mai fi fost si altii de care am uitat, dar Ruxa si Cristina sunt principalii pioni care mi-au alimentat dorinta de a fi la Sibiu in perioada festivalului si mi-au modelat asteptarile, prin secvente surprinse amprentat, personal si obiectiv totodata, cu punctul pe i pus intre diferentierea unui spectacol de o piesa de teatru.
     FITS are deja traditia unei manifestari culturale expansive, abordand tot mai multe genuri de spectacole, la concurenta cu cel din Edinburgh (Scotia) sau cel din Avignon (Franta) si depasind practic, prin resursele umane si artistice, prin numarul invitatilor si al tarilor reprezentate, prin programul evenimentelor si al spatiilor de desfasurare, orice alt festival national de teatru, mai ales pe cele independente din capitala. 
     Asa cum am mai scris despre editia actuala, cea de-a XXI-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu se va desfăşura în perioada 6 – 15 iunie, sub genericul „Unicitate în Diversitate”. Si daca nu aveti drum si nu va nimeriti in Sibiu in perioada respectiva, mai ramane sansa de a urmari pe facebook cum evolueaza reprezentatiile pe marea scena a orasului, Sibiul in sine.

2 comentarii:

  1. Multumim pentru aceasta prezentare pe cat de succinta pe atat de cuprinzatoare! Imi doream de ceva timp sa revad Sibiul iar articolul tau mi-a oferit un motiv in plus sa ajung vara asta acolo. Un eveniment atat de amplu nu putea fi expus asa de frumos decat de o iubitoare a artei ca tine! Ne vedem la Sibiu :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina Bazavan este un pion? Nu unul oarecare, ci unul care ALIMENTEAZA? Hmmm... deci lucreaza intr-o benzinarie sau pe un blog? Sa stiu si eu despre care Cristina vorbesti.

    Ah, am uitat: ea alimenteaza cetatenii cu meniu sanatate curata, intr-un restaurant de fite din capitala!

    RăspundețiȘtergere