Pe 8 mai, în Garajul Europa Fm, formaţia Vama şi-a scos la înaintare pentru prima audiţie noul material 2012. Acest exerciţiu de
sinceritate realizat în faţa a 40 de invitaţi, cei mai mulţi din sfera
online-ului, nu a fost unul live, dar a fost substanţial în naturaleţe şi a
mijlocit pentru două ore accesul la munca din spatele produsului proaspăt
finalizat. Tudor Chirilă ne-a avertizat încă de la începutul întâlnirii să ne
detaşăm de conceptul Vama Veche şi să dăm credit componenţei actuale, mai
ales că membrii au reuşit să se apropie şi să se cunoască mai bine. Am aflat că
piesele au avut denumiri temporare inedite ( "Copilul care aleargă către mare"-
Run Run, "Post iubire"- Veselie) sau că materialul va fi tradus în engleză, în
vederea difuzării şi pe alte posturi de
radio.
În timp ce melodiile albumului au rulat consecutiv, întrerupte doar de intervenţiile explicative, Tudor s-a comportat ca mezinul răsfăţat al formaţiei: lovea aerul cu mâna
dreaptă în mişcări energice de toboşar şi îl cuprindea ulterior între degete,
prinzând corzi imaginare în acordurile dorite. Făcea grimase simpatice, ca şi cum
s-ar fi chinuit să atingă o notă mai înaltă sau zâmbea larg, animat de trăiri
interioare.
Ritmuri amestecate, dar energice, mesaje vechi îmbrăcate în
rime noi, cuvinte simple surprinzând atât de firesc emoţii comune. Versuri vesele despre speranţă, epidemii de
sentimente şi vaccinuri care salvează lumea prin iubire. O melodie atent
orchestrată, fără şanse de difuzare publică prin complexitatea ei, altele mergând cu mesajele în sfera
temelor inepuizabile din repertoriul trecut al lui Chirilă: oraşul (încă
greşit) în care trăim, sexul salvator din relaţii sau eşecul lor, fata (în
boxeri şi tricoul alb), sufletele pierdute. Toate aceste detalii au surprins
audienţa, au generat bătăi susţinute din picior şi zâmbete generale în
Garajul transformat atât de inedit într-un spaţiu prietenos.
Nici nu aş şti să menţionez piesa care mi-a plăcut cel mai
mult după această singulară audiţie. Prima alegere ar fi “Fata în boxeri şi tricoul alb”, nu pentru titlul
oarecum explicit al melodiei, cât pentru complicitatea de cuplu atât de
natural surprinsă, acea complicitate care se construieste din emotii progresive şi conotaţii personale, dar cumva general valabile. Acea complicitate pe care unii
dintre noi o pierdem atât de uşor. "Post iubire" e la extrema cealaltă, dar are
acelaşi tip de versuri jucauşe care îţi provoacă reacţii. Urmează, în ordine
neordonată, “Faust şi Mefisto” şi “Departe”. Alegerile de mai sus nu exclud potenţialul restului melodiilor. Mă cuprinde retrospectiv un val de energie amintindu-mi de naturaleţea unor oameni care îmbină atât de frumos succesul cu satisfacţia personală, fără compromisuri, fără intenţia de a se alinia vreunei etichete!
În loc de încheiere, dăcă v-am făcut curioşi, e bine să ştiţi
că albumul “2012” apare pe 16 mai cu Gazeta Sporturilor, iar concertul de
lansare are loc pe 28 mai la Sala Palatului!
Tracklist 2012:
1. Regatul meu pe un vis
2. Epidemie de iubire
3. Între cer şi trecut
4. Post iubire
5. Departe
6. Copilul care aleargă catre mare
7. Cântec de găsit
8. Fata în boxeri şi tricoul alb
9. Declar pierdută ţara
10. Să facem sex
11. Faust şi Mefisto
12. Rolul Soarelui
13. Ultimul Om
14. Să dansăm
1. Regatul meu pe un vis
2. Epidemie de iubire
3. Între cer şi trecut
4. Post iubire
5. Departe
6. Copilul care aleargă catre mare
7. Cântec de găsit
8. Fata în boxeri şi tricoul alb
9. Declar pierdută ţara
10. Să facem sex
11. Faust şi Mefisto
12. Rolul Soarelui
13. Ultimul Om
14. Să dansăm
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu